6 Nisan 2010 Salı

esra erol beni kabul eder mi?

başak
23 yaşında(yaşını hep bir yaş küçük söyler)
üni. mezunu.
işsiz.(fikir değişmezse memur olcak)
aradığı adayın özellikleri
1-aylık kitap sayısı ortalama 4 olsun
2-bir kütüphanesi ve oturup sohbet edilecek bir masası olsun
3-babadan kalma solcu, ülkü ocağından kalma sağcı olmasın
4-klişelerden oldukça uzak farklı çözümlemeleri olsun
5-hergün bir önceki günden bir adım öteye gidebilsin
6-erkekliğin;maçoluk,kıroluk,!G!ıskançlık,kadın-erkek ayrımı olmadığını kavrasın(sadece fazladan bir penisi olduğunu bilsin)
7-kadınlığın; gögüs ve vajinadan ibaret olmadığını kavrasın.
8-iyi insan kötü insan ayrımı dışında ayrım yapmasın
9-empatik olsun...
aç tv yi;
kadın ne diyor? evi olsun..arabası olsun..iyi bir maaşı olsun..
git bir üniversiteye;
kadın ne diyor? annem dediki üniversitede buldun buldun.. yoksa kalırsın..zengin olsun..arabası olsun..yüksek maaş vaad eden bir diploması olsun..
git bir iş yerine;
aynı nane..evi olsun..arabası olsun..maaşı iyi olsun..
bu mudur gerçekten. şimdi tersini düşününce "salak" derler. "saf" derler. "evlen de iki gün sonra görürüm" derler.
1-işe eleman mı alıyorum?
üniversite diplomasının fotokopisi falan..
2-kiracı mı arıyorum?
maaş bordrosu..
3-banka kredisi vereceğim de ipotek edecek mal mı arıyorum?
eviniz var arabanız var..alın bakalım eşiniz..
4-iş mi arıyorum? kendime sahip mi?
neyin karşılığında o ev, o araba, o maaş.. neyin sorarım??
hani doğuştan şansı olmayan okuyamamış, ayakları üzerinde duramayacak kadını anlarım. napsın işe her girdiğinde taciz..,
eminim!!!bu birkez değil onlarca kez başına gelecek. her seferinde yılacak ve sonuçta evlenecek, öyle yapacak köleliğini,beklenen diğer şeyleri hiç değilse bir kişiye.. ama bu sadece son tercih olarak bu yolu seçenlerde geçerli değil ki?
ben çok fazla arkadaşımdan duydum; birinin sevgilisi asker-napıyım şartları iyi diyor..biri belli standardlarım var vazgeçemem diyor-standardları kıyafet vs.. öyle çok duyuyorum ki..birde bu durum öyle olağan öyle kabul görmüş,,normal karşılanıyor..alışmışız.. farklı düşünemiyoruz..
---
benim 2 tane diplomam var. napıyım ya karşımdakinin diplomasını napıyım???
( davul muş denklikmiş vs demeyin!!1000 tane üniversite mezunu çıkarırım hepsi ayrı pislik -eğitim sistemi belli)
işmiş maaşmış, ben mutlu olacağım parayı kazanmak için elimden geleni yapıyorum,yaparım. 2 ayağım üstüne basarım..neden karşımdakinden bir beklentim olsun??
ev-araba-??git 60 yaşındaki amcayla evlen. evi vardır muhtemelen. çünkü anca 40-60 yıl biriktiriyorsunda ondan sonra ev alabiliyorsun.. sen 25-30 yaş arası bir insanın evinin olmasını istiyorsan bu ailesi zengin olsun, bir ev versinler demek.. sen bakkala arabayla gitmek istiyorsun.. bunun içinde evleneceğin insanın arabası olsun istiyorsun..
tamam ben demiyorum ki odun olsun, göbeğini kaşıyan adam olsun..ama umrum değil karşımdakinin evi arabası maaşı,, ben konuştuğunda gözlerimi hayretle açabileceğim, -nekadar da farklı bir düşünce-diyebileceğim,,bildiğinden, gördüğünden, düşündüğünden faydalanabileceğim,,saatlerce sohbet edip hem kaygılanıp hem gülebileceğim,,kapıyı hasretle açan, kapıyı hasretle açabileceğim bir adam olsun diyorum..
duyuyorum..ha tabi ilerde oturup bilgiyi yersiniz diyorsunuz..vs vs. öyle çok öyle gereksiz tüketiyoruz ki utanıyorum. gereksiz tüketimlerinden kurtulmayı başarırsa insan mutlu olacağı parayı kazanır elbet.

Hiç yorum yok: