27 Ağustos 2010 Cuma

tek bir yorgunluğum vardı ; pes etmekten yorulmuştum.


Rosa Parks olabilmek? zencilerle beyazların otobüse ayrı kapılardan binip, ayrı taraflara oturdukları zamanlarda; bu saçmalığa itaat etmek yerine, diğer tarafa oturan, kalkması yönündeki tüm ikazları umursamayan, sırf bu nedenle hapse giren, bu aptal otobüs uygulamasının kaldırılmasını sağlayan, daha sonra ki ayrımcı politikalara karşı direnişin sembolü..hakkında güzel bir yazı..

www.iekaum.hacettepe.edu.tr/Rosa_Parks_ve_Montgomery.pdf

“İnsanlar sürekli o gün yerimi yorgun olduğum için vermediğimi söylüyorlar, ama bu doğru
değil.fiziksel olarak yorgun değildim, ya da genelde bir iş günü sonunda olduğumdan daha
yorgun değildim.yaşlı da değildim bazıları o zamanlar yaşlıymışım gibi bir figür yaratıyorlar
kırkiki yaşımdaydım.hayır, tek bir yorgunluğum vardı ; pes etmekten yorulmuştum.”

Hiç yorum yok: