14 Nisan 2010 Çarşamba

şey!

cinsellikle ilişiği olan tüm organlara herkesçe farklı farklı seslenilmesi..çokça eşanlamlı sözcük olması garip değil mi? argoya kaçmış halini mi dersin, çerez çeşitlerini mi, küfürlerin öznesini mi, sevimlileştirimişini mi, zamirlerle benim ki senin ki olanını mı, isiminin önüne küçük getirerek adlandırdıklarını mı?
düşünün..annenizin adlandırdığı ile size sokakta laf adamın söylediği kelime sesteşmi; doktorun söylediğiyle; kadın kuaföründeki ablanın, ya da teyzeler vs bir araya geldiğinde kelimenin geçmesi gerektiğinde nasıl çıkıyor ağızlarından kelime..küçük bir çocuktan bahsederken nasıl..gücünü ispat etmeye çalışan erkek nasıl , daha sade konuşmayı seçen nasıl adlandırıyor..küçük erkek çocuklarına aç göster diyenler nasıl?üretiyoruz sonra onlarda bilinir hale gelince onca kelime arasında en çok "şey" i kullanıyoruz..
kendi kendimize kodlar üretmişiz..gizli bir dil sadece bilenler arasında.. açıkça söylemeye korkuyoruz, utanıyoruz..yasak olduğunu düşünüyoruz..
neden? mesela ben dolaylı yoldan anlatmaya çalışmak yerine pat pat yazamıyorum..okuyanın beni nasıl görüceğinden, ne düşüneceğinden mi korkuyorum-yoksa ne??

Hiç yorum yok: